Афіцыйны сайт

Раённы аддзел ўнутраных спраў Карэліцкага райвыканкама

РАУС
•    Група па грамадзянстве і міграцыі
•    ДАІ
•    Група па барацьбе з эканамічнымі злачынствамі
•    Аддзел аховы правапарадку і прафілактыкі

ГРАФІК прыёму грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб кіраўніцтвам аддзела ўнутраных спраў Карэліцкага райвыканкама

начальнік РАУС
Салаўёў Валерый Іванавіч
(РАУС, кабінет №21)
Тэл.21142    1-ая, 3-яя серада месяца
2-я, 4-ая серада месяца
4-ая субота месяца
У суботу ажыццяўляе прыём грамадзян у выпадку адсутнасці намеснікаў начальнік РАУС    08.00-14.00
14.00-20.00
08.00-14.00
08.00-14.00

Першы намеснік начальніка Карэліцкага РАУС
Святоха Уладзімір Іванавіч
(РАУС, кабінет №31)
Тэл.21642    1-шы, 3-ці, 5-ты панядзелак месяца
2-ой, 4-ты чацвер месяца
2-я, 4-ая пятніца месяца
1-ая, 3я 5-ая пятніца месяца
2-я, 3-яя субота месяца    08.00-14.00
14.00-20.00
08.00-14.00
14.00-20.00
08.00-14.00

Часова выконваючы абавязкі па пасадзе намесніка начальніка РАУС па ідэалагічнай рабоце і кадравым забеспячэнні
Чак Максiм Мiкалаевiч
(РАУС, кабінет №20)
Тэл.20654    2-ой, 4-ты панядзелак месяца
1-шы, 3-ці, 5-ты аўторак месяца
2-ой, 4-ты аўторак месяца
1-шы, 3-ці, 5-ты чацвер месяца
1-ай 5-ая субота месяца    08.00-14.00
14.00-20.00
08.00-14.00
14.00-20.00
08.00-14.00

У нядзелю, святочныя і непрацоўныя дні грамадзян прымае дзяжурны па РАУС кругласутачна.
Папярэдні запіс на прыём да кіраўніцтва РАУС ажыццяўляецца па тэлефоне 2-03-87, 2-06-54;
Папярэдні запіс на прыём да кіраўніцтва АДАІ РАУС ажыццяўляецца па тэлефоне 2-10-42;
Папярэдні запіс на прыём да кіраўніцтва ГГиМ РАУС ажыццяўляецца па тэлефоне 2-22-42.
Спіс участковых інспектараў міліцыі аддзела ўнутраных спраў Карэліцкага райвыканкама
КАЛІ ВЫ малады і энергічны, адважны і мужны - Аддзел унутраных спраў Карэліцкага райвыканкама ЗАПРАШАЕ ВАС НА СЛУЖБУ Ў ОРГАНЫ ЎНУТРАНЫХ СПРАЎ РЭСПУБЛIКI БЕЛАРУСЬ!

Група па грамадзянстве і міграцыі
Падраздзяленнямі па грамадзянстве і міграцыі аддзелаў унутраных спраў Гродзенскай вобласці прыём грамадзян ажыццяўляецца:
Аўторак, пятніца: з 8.00 да 13.00, з 14.00 да 17.00
серада: з 11.00 да 15.00, з 16.00 да 20.00
чацвер, субота з 8.00 да 13.00

Прыём грамадзян ажыццяўляюць:

Кабінет № 8
Вядучы спецыяліст па рэгістру насельніцтва ГГіМ Салаўёва Наталля Дзмітрыеўна ажыццяўляе прыём грамадзян па наступных пытаннях:
- прадастаўлення па запытах персанальных даных з рэгістра насельніцтва фізічным асобам, арганізацыям, натарыусам;
- прыёму дакументаў на выдачу (абмен) пашпарта грамадзяніну Рэспублікі Беларусь;
- падаўжэння тэрміну часовага знаходжання (рэгістрацыі) замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія часова знаходзяцца ў Рэспубліцы Беларусь;
Тэл. 8-01596-22242

Кабінет № 9
Старэйшы пашпартыстаў ГГіМ Анісім Людміла Міхайлаўна ажыццяўляе прыём грамадзян па наступных пытаннях:
- выдачы пашпартоў грамадзянам Рэспублікі Беларусь;
- прыёму дакументаў на выдачу (абмен) пашпартоў грамадзянам Рэспублікі Беларусь;
- выдачы даведкі, якая пацвярджае асобу, у выпадку страты (крадзяжу) дакумента, які сведчыць асобу грамадзянам Рэспублікі Беларусь і асобам без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь;
- рэгістрацыі грамадзян і зняцця іх з рэгістрацыйнага ўліку па месцы жыхарства і месцы знаходжання ў Рэспубліцы Беларусь;
- выдачы (абмену) віду на жыхарства замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства;
- абмену праязнога дакумента Рэспублікі Беларусь замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства;
Тэл. 8-01596-20442

Пра змены ў адміністрацыйных працэдурах, што выконваюцца падраздзяленнямі па грамадзянстве і міграцыі органаў унутраных спраў

З 26 красавіка 2017 года набудуць моц некаторыя змены, унесеныя Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 20 студзеня 2017 г. № 21 «Аб змяненні Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь» у пералік адміністрацыйных працэдур, што ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян.
З 26 красавіка 2017 г. павялічыцца да 1 базавай велічыні дадатковая плата за выдачу і абмен пашпарта грамадзяніна Рэспублікі Беларусь або віду на жыхарства замежнага грамадзяніна і асобы без грамадзянства за 15 дзён з дня падачы заявы (у паскораным парадку).
У падраздзяленнях па грамадзянстве і міграцыі, размешчаных у горадзе Мінску і абласных цэнтрах, за 7 дзён з дня падачы заявы (у тэрміновым парадку) выдадуць або абмяняюць пашпарт або від на жыхарства, калі занесеная дадатковая плата ў памеры 2 базавых велічынь.
Напрыклад, за 7 дзён з дня падачы заявы ў тэрміновым парадку можна абмяняць пашпарт грамадзяніну, зарэгістраванаму па месцы жыхарства ў горадзе Мінску, абласных цэнтрах, а таксама Мінскам, Брэсцкім, Віцебскім, Гомельскім, Гродзенскім і Магілёўскім раёнах. Плата за адміністрацыйную працэдуру ў гэтым выпадку складаецца з дзяржаўнай пошліны ў памеры 1 базавай велічыні і дадатковай платы за тэрміновасць ў памеры 2 базавых велічынь.
У іншых рэгіёнах рэспублікі мінімальны тэрмін выдачы і абмену дакументаў, якія сведчаць асобу, як і цяпер, складзе 15 дзён. У такіх выпадках акрамя дзяржаўнай пошліны ў памеры 1 базавай велічыні неабходна будзе даплаціць 1 базавую велічыню за паскораны парадак ажыццяўлення адпаведнай адміністрацыйнай працэдуры. Таксама з 26 красавіка 2017 г. у ўсіх падраздзяленнях па грамадзянстве і міграцыі рэспублікі ўводзіцца тэрміновы парадак (1 дзень з дня падачы заявы) для выдачы візаў замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства і запрашэнняў у Рэспубліку Беларусь. У гэтых выпадках памер дадатковай платы складзе 3 базавыя велічыні.

Аплата за выкананне адміністрацыйных працэдур, паскораны выраб дакументаў, а таксама дадатковыя паслугі, якія аказваюцца падраздзяленнем па грамадзянству і міграцыі ажыццяўляецца ў любым банку альбо самастойна праз сістэму АРІП. Пры аплаце за афармленне заявы папярэдне удакладняйце кошт паслугі ў групе па грамадзянстве і міграцыі Карэліцкага РАУС па тэл.2-04-42 або 2-22-42.

Для грамадзян, якія падаюць дакументы ў Карэліцкім раёне, аплата праз сістэму АРІП ажыццяўляецца наступным чынам:
У «дрэве АРІП» у галінцы «Гродзенская вобласць» патрабуецца абраць г.п.Карэлічы, знайсці раздзел «МУС», у ім - «Грамадзянства і міграцыя».
Абраць адзін з раздзелаў «Для грамадзян Беларусі», «Для замежнікаў з відам на жыхарства» альбо «Для замежнікаў без пасведчання на права жыхарства».
Вызначыцца з паслугай.
Прытрымлівацца падказак прылады аплаты па ўводу ідэнтыфікацыйнага (асабістага) нумара (для грамадзян Беларусі і іншаземцаў з відам на жыхарства) альбо нумары пашпарта (для замежнікаў без пасведчання на жыхарства).
Націснуць кнопкі АПЛАЦІЦЬ і ЗГОДНЫ.
Пры падачы адпаведных дакументаў у падраздзяленне па грамадзянстве і міграцыі, сельскі / пасялковы савет альбо ўпаўнаважанай на прыём дакументаў асобе для пацверджання аплаты дзяржаўных пошлін або платы за дадатковыя паслугі праз АРІП грамадзяніну неабходна паведаміць свой ідэнтыфікацыйны (асабісты) нумар або нумар пашпарта (замежнікі без віду на жыхарства) або нумар аперацыі ў АРІП (выдаецца прыладай аплаты пасля ажыццяўлення плацяжу). Пры гэтым наяўнасць раздрукаванага дакумента па аплаце (чэка або квітанцыі) не абавязкова.

Інфармацыя аб магчымых рызыках грамадзян пры выездзе на працу за межы Рэспублікі Беларусь

У апошні час пачасціліся звароты грамадзян Беларусі, якія самастойна выязджаюць на працу за межы Рэспублікі Беларусь, на тэлефоны «гарачых ліній» па пытаннях бяспечнага выезду грамадзян на працу Дэпартамента па грамадзянстве і міграцыі Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь і Праграмы «Ла Страда Беларусь» Міжнароднага грамадскага аб'яднання "Гендэрныя перспектывы» аб парушэнні іх правоў пры працаўладкаванні. Так, напрыклад, маюць месца звароты аб парушэнні парадку і тэрмінаў выплаты наймальнікамі заробка, увядзенні ў зман аб характары працы, умовах пражывання і харчавання. Пры гэтым, як правіла, з такімі зваротамі звяртаюцца грамадзяне, якія вярнуліся пасля заканчэння працы ў Рэспубліку Беларусь. Часам у прэсе праходзяць паведамленні аб тым, што грамадзяне Беларусі падвергліся працоўнай эксплуатацыі за мяжой. Кожны такі выпадак патрабуе дэталёвага разбору, органы ўнутраных спраў праводзяць праверку на прадмет магчымасці прыцягнення да адказнасці вінаватых асоб. Часцяком большасць грамадзян, якія не карыстаюцца паслугамі юрыдычных асоб, якія ажыццяўляюць працаўладкаванне за мяжой, а знаходзяць працу за мяжой праз знаёмых, сяброў, сваякоў ці іншымі спосабамі, не маюць легальнага статусу ў краіне, г.зн. не маюць дазволу на пражыванне і / або дазволу на працу, або часовай рэгістрацыі. Гэты факт сведчыць, што дадзеныя грамадзяне пражываюць і / або працуюць за мяжой незаконна. Таму пры парушэннях іх правоў, яны становяцца абсалютна безабаронныя.
Для забеспячэння абароны Рэспублікай Беларусь правоў, свабод і законных інтарэсаў грамадзян і замежных грамадзян, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, самастойна выязджаюць за межы рэспублікі для працаўладкавання і ажыццяўлення працоўнай дзейнасці, Дэпартамент па грамадзянстве і міграцыі МУС Рэспублікі Беларусь, кіруючыся палажэннямі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, настойліва рэкамендуе названым асобам:
- да даты выезду з Рэспублікі Беларусь паведаміць падраздзяленне па грамадзянстве і міграцыі па месцы жыхарства або месцы знаходжання аб выездзе;
- у выпадку заключэння працоўнага дагавора ў Рэспубліцы Беларусь да выезду ў дзяржаву працаўладкавання  прадставіць копію працоўнага дагавора, заключанага з замежным наймальнікам ў падраздзяленне па грамадзянстве і міграцыі;
- паведаміць пра тэрмін выезду, замежным наймальнiку, умовах працы і пражывання, уключаючы парадак аплаты працы і сацыяльнага забеспячэння;
- у падраздзяленні па грамадзянстве і міграцыі бясплатна атрымаць інфармацыю аб палажэннях заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб знешняй працоўнай міграцыі, парадку выезду з Рэспублікі Беларусь і ўезду ў Рэспубліку Беларусь;
- у Міністэрстве замежных спраў Рэспублікі Беларусь (тэл. 222 26 61) - атрымаць інфармацыю пра месцазнаходжанне і нумары тэлефонаў дыпламатычных прадстаўніцтваў або консульскіх устаноў Рэспублікі Беларусь у дзяржаве працаўладкаваннi (пры іх наяўнасці), аб міжнародных арганізацыях, якія ажыццяўляюць абарону правоў, свабод і законных інтарэсаў працоўных-эмігрантаў;
- у дыпламатычных прадстаўніцтвах дзяржавы працаўладкавання ўдакладніць ўмовы ўезду і патрабаванні пры працаўладкаваннi;
- паставіць у вядомасць сваіх блізкіх аб ад'ездзе.
Таксама, вырашыўшы выехаць на працу за межы рэспублікі, грамадзянам неабходна:
- пры заключэнні працоўнага дагавора (кантракта) уважліва вывучыць і агаварыць ўмовы кантракту, якія тычацца характару і месцы працы, тэрміну дзеяння кантракта, дзяржавы працаўладкавання, умоў працы і яго аплаты, правах і абавязкаў бакоў, умоў пражывання, харчавання, іншых сацыяльных гарантыях, падставах для скасавання кантракту і інш .;
- у выпадку візавага рэжыму абавязкова мець рабочую візу дзяржавы працаўладкавання, выдадзеную яго дыпламатычным прадстаўнiцтвам або консульскай установай (турыстычная віза не дае права працаваць);
- мець з сабой копіі ўсіх дакументаў на выпадак страты арыгіналаў, страхоўку ад няшчасных выпадкаў і хваробы, пэўную суму грашовых сродкаў.
Найбольш бяспечным спосабам выезду на працу за мяжу з'яўляецца выезд пры садзейнічанні ліцэнзіятаў, г.зн. юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія маюць спецыяльны дазвол (ліцэнзію) на права ажыццяўлення дзейнасці, звязанай з працаўладкаваннем за межамі Рэспублікі Беларусь. Наяўнасць ліцэнзіі накладвае на юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія аказваюць садзейнічанне ў працаўладкаванні грамадзян за мяжой, шэраг абавязкаў.
Звяртаем увагу, што ў выпадку выезду грамадзян на працу за межы Рэспублікі Беларусь пры садзейнічанні ліцэнзіятаў:
- перазаключаць за мяжой працоўны дагавор з замежнымі наймальнікамі забаронена;
- у выпадку парушэння за мяжой умоў працоўнага дагавора звяртайцеся ў Дэпартамент па грамадзянстве і міграцыі па тэлефоне: 218 52 64 або на адрас электроннай пошты: dcm@mia.by.
Спіс ліцэнзіятаў размешчаны на сайце МУС Рэспублікі Беларусь WWW.MVD.GOV.BY .

РЭЖЫМ ПРАЦЫ
аддзялення Дзяржаўтаінспекцыі аддзела ўнутраных спраў Карэліцкага райвыканкама
(г. п. Карэлічы, вул. Арцюха, 20)
Графік працы аддзялення ДАІ па прыёме грамадзян
Панядзелак 16.00-20.00
Аўторак 08.00 - 13.00, 14.00 - 18.00
Серада 08.00 - 10.00
Чацвер 09.00 - 13.00, 14.00 - 20.00
Пятніца 10.00 - 13.00
Субота 09.00 - 13.00
Графік прыёму грамадзян начальнікам АДАІ
Серада 08.00 - 10.00
Чацвер 16.00 - 20.00
Разгляд адміністрацыйных матэрыялаў
Пятніца 10.00 -13.00
Вяртанне вадзіцельскага пасведчання і (або) талона да яго пасля яго (іх) канфіскацыі
Панядзелак 16.00 - 20.00
Аўторак 08.00- 12.00
Чацвер 16.00 - 20.00
Субота 09.00 - 13.00
Ўзгадненне праектнай дакументацыі, маршрутаў руху
Аўторак 09.00 - 13.00, 14.00 - 18.00
Чацвер 09.00 - 13.00, 14.00 - 18.00
Тэлефоны для даведак:
начальнік АДАІ
Парфёнка Аляксандр Міхайлавіч 8-01596-21042
Арт. дзяржаўтаінспектар АДАІ
Шпакоўскі Юрый Браніслававіч 8-01596-20851
Арт. інспектар па АП АДАІ
Кручок Вольга Ігараўна 8-01596-20851
ІНФАРМАЦЫЯ
аб арганізацыі працы аддзялення ДАІ Карэліцкага РАУС
на аснове заяўнага прынцыпу «адно акно»
У адпаведнасці з указаннямі УДАІ МУС рэжым працы аддзялення ДАІ Карэліцкага РАУС па прыёме грамадзян арганізаваны па наступным графіку:
панядзелак 16.00-20.00
Аўторак, серада, пятніца 08.00-12.00, 14.00-16.00
чацвер 14.00-20.00
субота 09.00-13.00
Прыём грамадзян начальнікам ДАІ ажыццяўляецца:
серада 08.00-10.00
чацвер 16.00-20.00
Разгляд адміністрацыйных матэрыялаў ажыццяўляецца:
пятніца 10.00-13.00
У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь №200 ад 26.04.2010 года «АБ адміністрацыйных працэдурах ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян», аддзяленнем ДАІ Карэліцкага РАУС ажыццяўляецца дзве працэдуры па заявах грамадзян:
15.10 Зварот пасведчання кіроўцы пасля яго канфіскацыі, заканчэння тэрміну пазбаўлення права кіравання транспартнымі сродкамі асобам, пазбаўленым гэтага права за іншыя правапарушэнні.
15.13 выдача кірункаў у акрэдытаваную лабараторыю для правядзення экспертызы на адпаведнасць патрабаванням тэхнічна нарматыўных прававых актаў і бяспекі дарожнага руху.
На інфармацыйным стэндзе «Акно ДАІ» маецца інфармацыя аб рабоце МРЭА ДАІ г. Навагрудка, размешчаныя тарыфныя стаўкі па аплаце ўсіх неабходных грамадзянам паслуг з указаннем рэквізітаў банкаў і кошту. На ўваходзе ў будынак АДАІ маецца распарадак работы ДАІ.
У АДАІ Карэліцкага РАУС маецца кніга скаргаў і прапаноў, якая знаходзіцца ў кабінеце старэйшага інспектара па адміністрацыйнай практыцы. Інфармацыя пра месцазнаходжанне кнігі скаргаў і прапаноў знаходзіцца на інфармацыйным стэндзе ДАІ.
Анкеты вывучэння грамадскай думкі аб рабоце органаў унутраных спраў знаходзяцца ў холе будынка ДАІ на стале. Інфармацыя аб размяшчэнні анкет знаходзіцца на інфармацыйным стэндзе ДАІ.
Скаргаў і прапаноў па прынцыпе «адно акно» ад грамадзян не паступала.
Начальнік АДАІ, маёр міліцыі А.М. Парфёнка

«Увага, вадзіцелі! У школьнікаў канікулы! »
Менавіта пад такім дэвізам, 26 траўня, на тэрыторыі нашай краіны прайшоў Адзіны дзень бяспекі дарожнага руху, накіраваны на папярэджанне дзіцячага дарожна-транспартнага траўматызму.
На Гродзеншчыне ў бягучым годзе назіраецца найгоршая ў краіне абстаноўка з дзіцячым дарожна-транспартным траўматызмам. Разам са зніжэннем ў студзені-сакавіку колькасці ДТЗ з удзелам дзяцей (-32,7%; з 52 да 35) і параненых у іх (-27,3%; з 55 да 40) па рэспубліцы захавалася праблема ўзрослага (з 0 да 1 ) ліку загінулых непаўналетніх з прычыны гібелі ў нашай вобласці дзіцяці-пешахода.
Абвастрэнне сітуацыі з дзіцячым дарожна-транспартным траўматызмам назіраецца і ў нашым раёне. Калі ў 2015 годзе на тэрыторыі раёна дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам дзяцей не зарэгістравана, то ў 2016 і на бягучы момант 2017 года зарэгістравана па 1 ДТЗ.
2017/05/16 каля 20.00 гадзін, у в. Палужжа, навучэнец 9 класа УА «Сярэдняя школа №2 г.п. Карэлічы », 2002 года нараджэння, рухаючыся на ровары па а/д Карэлічы-Валеўка-Наваельня, у сустрэчным напрамку транспарту, раптам выехаў на спадарожную паласу руху і здзейсніў сутыкненне з рухаўшымся па дадзенай паласе аўтамабілем Фольксваген-Пасат. У выніку ДТЗ непаўнагадовы атрымаў множныя ўдары і быў шпіталізаваны ў раённую бальніцу .
Такая сітуацыя - пацвярджэнне таго, што праблема патрабуе неадкладнага вырашэння. Паважаныя бацькі! Гэта якраз той выпадак, калі для зберажэння самага дарагога, што ёсць у чалавека, усе сродкі добрыя. Прывучыць дзяцей да навыкаў бяспечных паводзін на вуліцы, толькі разважаючы аб небяспецы, нельга. Гэтаму трэба вучыць! Выкарыстоўвайце кожную вольную хвіліну падчас свабоднага шпацыра, паездкі за горад, у госці і г.д. Дзіцяці трэба тлумачыць, чаму самы бяспечны шлях па тратуары і па пешаходным пераходзе, чаму нельга адцягвацца увагу на дарозе і перасякаць яе наўскасяк. Нагадвайце пра небяспеку гульняў на праезнай часткі або паблізу яе. Вучыце дзяцей назіраць за дарогай і транспартам, аналізаваць розныя сітуацыі, прадбачыць іх небяспечныя элементы, беспамылкова дзейнічаць у розных абставінах.
Калі паводзіны бацькоў на дарозе будуць не правільным і бяспечным, то ніякія правілы не выратуюць Вашых дзяцей ад бяды!
Старшы дзяржаўтаінспектар аддзялення ДАІ
Карэліцкага РАУС Ю.Б. Шпакоўскі
 
«Увага-Дзеці! Уключыце святло »
На зыходзе чарговы навучальны год. У школьнікаў, гімназістаў, ліцэістаў наперадзе - тры месяцы чаканага адпачынку.  Ці шчасна яны правядуць вольны час? Ці для ўсіх навучэнцаў зноў празвініць школьны званок? Гэта ў першую чаргу залежыць ад дарослых. Кожныя канікулы на дарогах мы незваротна губляем юных удзельнікаў руху. Каб у максімальна магчымай ступені засцерагчы юных удзельнікаў руху, з 25 мая па 5 чэрвеня праходзіць спецыяльнае комплекснае мерапрыемства "Увага - дзеці!».
Паважаныя бацькі! Каб з Вашымі дзецьмі не здарылася бяда, часцей нагадвайце ім пра небяспеку пераходу вуліцы па-за пешаходным пераходам; не дазваляйце гуляць паблізу дарогі; ездзіць па дарозе на ровары дазваляецца дзецям толькі пры дасягненні 14-ці гадовага ўзросту; будзьце для дзяцей прыкладам правільных паводзін на вуліцах і дарогах. У мэтах бяспекі, здароўя і жыцця сваіх дзяцей не пашкадуйце грошай, каб купіць і апрануць флікер свайму ребенку- бо іх жыццё каштуе нашмат даражэй.
Дзяржаўтаінспекцыя заклікае вадзіцеляў быць як мага больш уважлівымі пры руху паблізу дзіцячых устаноў, праездзе нерэгулюемых пешаходных пераходаў, прыпынкаў грамадскага транспарту і ў дварах, а таксама нагадвае пра абавязак выконваць правілы бяспекі перавозкі непаўналетніх. У перыяд правядзення дадзеных мерапрыемстваў кіроўцы, у адпаведнасці з пунктам 166.9 правілаў дарожнага руху, абавязаны кіраваць транспартнымі сродкамі з уключаным блізкім святлом фар альбо дзённымі хадавымі агнямі.
Няўхільнае выкананне ПДР, уважлівасць, абачлівасць, ўзаемапавага - гарантыя бяспекі нашых дзяцей!
Начальнік аддзялення ДАІ
маёр міліцыі А.М. Парфёнка
 
На неплацельшчыкаў знайшлі ўправу
За адміністрацыйныя правапарушэнні адным з самых распаўсюджаных відаў адміністрацыйнага спагнання з'яўляецца штраф. Накладанне спагнанняў выступае ў якасці аднаго з галоўных дысцыплінуючых фактараў. Адны парушальнікі плацяць штрафы на месцы, на іншых складаюцца пратаколы. На аснове апошніх кіраўнікамі падраздзяленняў ДАІ выносяцца пастановы аб накладанні на парушальнікаў спагнанняў. Аднак адна справа запоўніць неабходныя дакументы, іншае дамагчыся іх выканання. Без выплаты устаноўленых сум пратаколы, пастановы ператвараюцца ў малазначныя паперы, а выкарыстаны на іх складанне час выдаткаваны без толку.
Для збірання штрафаў супрацоўнікамі Дзяржаўтаінспекцыі рэгулярна арганізоўваюцца адзіныя дні спагнання штрафаў. З судовымі выканаўцамі інспектары выбываюць па месцы жыхарства правапарушальнікаў. Наведваючы іх хаты, кватэры, служкі закона прапануюць добраахвотна выплаціць штраф. Адны даўжнікі згаджаюцца, іншыя па розных прычынах гэтага не робяць. Іх маёмасць, у асноўным бытавая тэхніка, мабільныя тэлефоны, падвяргаюцца арышту. Аднак сярод падобных тыпаў знаходзяцца такія, што не маюць ва ўласнасці нічога годнага ўвагі. Пры гэтым, асобныя ездзяць на дарагіх аўто. Не проста ездзяць, а выязджаюць за межы дзяржавы, але і на такіх "дзеячаў" знайшлі ўправу. Падраздзяленнямі ДАІ вызначаецца круг сістэмных парушальнікаў. Спісы такіх «рэцыдывістаў» накіроўваюцца ў суды, якія абвяшчаюць адпаведных людзей «невыязнымі». Сотні накіроўваючыхся ў сумежныя краіны і нічога не падазраваючых  злосных неплацельшчыкаў  штрафаў, вымушаны былі змяніць планы і вярнуцца дадому, даведаўшыся ад памежнікаў аб забароне на выезд з Беларусі.
Яшчэ нядаўна ДАІ не магла супрацьстаяць законнаму жаданню ўладальніка вярнуць аўтамабіль, на якім правапарушэнне здзейсніў іншы чалавек. Існавала праблема спагнання штрафаў з п'яных кіроўцаў, таму што многія з іх ездзілі ў п'яным стане на аўтамабілях сваіх знаёмых. Супрацоўнікі ДАІ спынялі такіх вадзіцеляў, адганялі аўтамабіль на ахоўную штрафстаянку, а ўласнік прыходзіў, прад'яўляў свае дакументы і забіраў машыну. У цяперашні час, пасля спынення п'янага кіроўцы аўтамабіль адганяецца ня на звычайную стаянку з посутачнай аплатай, а на стаянку, дзе можна бясплатна захоўваць аўтамабіль і ўтрымліваць яго да таго часу, пакуль вінаваты не заплаціць штраф.

«Кіроўцы і пешаходы - будзьце узаемна ўважлівы!»
Так ужо павялося, што на дарогах вядзецца маўклівае супрацьстаянне: кіроўцы супраць пешаходаў. Гэты канфлікт выяўляецца праз многія няправільныя дзеянні, такія як хамства і хуліганства на дарогах, а таксама ігнараванне Правілаў дарожнага руху. Такія ўчынкі ў сваёй большасці заканчваюцца дрэнна як для вадзіцеляў, так і для пешаходаў.
2017/01/08, у 18.15 гадзін, у г.п. Мір, па вул. Чырвонаармейскай, кіроўца, кіруючы аўтамабілем Рэно-Лагуна, рухаючыся ў бок г. Нясвіж, здзейсніў наезд на пешахода, жыхара г.п.Мір, 1959 года нараджэння, які, знаходзячыся ў стане алкагольнага ап'янення, перасякаў праезную частку па-за пешаходным пераходам, не абазначыўшы сябе святлоадбівальнымі элементамі. У выніку ДТЗ пешаход атрымаў цялесныя пашкоджанні і з пераломамі быў шпіталізаваны ў рэанімацыйнае аддзяленне УАЗ «Карэліцкая ЦРБ".
Штодня супрацоўнікамі ДАІ і іншых служб з праезнай часткі канфіскоўваюцца пешаходы. У большасці выпадкаў гэтыя людзі знаходзяцца ў стане алкагольнага ап'янення і не здольныя кантраляваць свае паводзіны. Яны папросту могуць сесці або прылегчы прама пасярод дарогі. Згодна з Правіламі дарожнага руху, пешаходы павінны рухацца толькі па тратуарах, пешаходных дарожках і абапал, а калі іх няма - па краі праезнай часткі насустрач  транспарту, які рухаецца. Гэта дазволіць убачыць надыходзячы транспарт і своечасова зрэагаваць пры небяспецы. Таксама, пешаход ў цёмны час сутак павінен быць пазначаны святлоадбіўнымі элементамі. Пешыя ўдзельнікі дарожнага руху, якія ігнаруюць патрабаванні па пазначэнні сябе ў цёмны час сутак святлоадбіўнымі элементамі, прыцягваюцца да адміністрацыйнай адказнасці. За гэта парушэнне ім пагражае штраф у памеры да 3 БВ, нецвярозаму пешаходу- да 5 БВ.
Не заставайцеся абыякавымі, калі бачыце, што чалавеку неабходна дапамога - паведаміце ў 102- калі бачыце заглухшую на трасе машыну або чалавека, які ляжыць на дарозе. Магчыма, менавіта Вы дапаможаце выратаваць чыёсьці жыццё!

 
Прышпіліце!
У перыяд часу з 06 па 12 лютага на тэрыторыі Гродзенскай вобласці праведзена прафілактычная аперацыя «Прышпіліся».
У адпаведнасці з патрабаваннямі Правілаў дарожнага руху, кіроўца павінен быць прышпіленым і не перавозіць пасажыраў з не прышпіленымі рамянямі бяспекі ў механічным транспартным сродку, абсталяваным такімі рамянямі, а пры руху на матацыкле быць у зашпіленым моташлеме і не перавозіць пасажыраў без зашпіленага моташлема. Гэта патрабаванне тычыцца не толькі кіроўцы і пасажыра на пярэднім сядзенні, але і пасажыраў, якія перавозяцца на заднім сядзенні аўтамабіля.
Дапускаецца не прышпільвацца рамянямі бяспекі толькі для:
асобы, навучаючай кіраванню механічным транспартным сродкам, калі транспартным сродкам кіруе навучэнец;
пасажыра транспартнага сродку аператыўнага прызначэння, кіроўцы аўтамабіля-таксі - пры руху ў населеным пункце;
пасажыра з медыцынскімі супрацьпаказаннямі, пералік якіх вызначаецца Міністэрствам аховы здароўя.
Дзяржаўтаінспекцыя нагадвае, што кіраванне транспартнымі сродкамі з не прышпіленым рамянём бяспекі, перавозка пасажыраў, якiя не прышпiлены рамянямі бяспекі, а таксама кiраванне матацыклам або перавозка пасажыраў без моташлемаў ці у незашпіленых моташлемах цягне накладанне адміністрацыйнага спагнання ў выглядзе папярэджання або штрафу да 1 базавай велічыні, у выпадку здзяйснення дадзенага адміністрацыйнага правапарушэння паўторна на працягу года з моманту накладання адміністрацыйнага спагнання цягне накладанне штрафу ў памеры ад 2 да 5 базавых велічынь. Для непрышпіленых пасажыраў накладваецца спагнанне ў выглядзе папярэджання або штрафу ў памеры ад 1 да 3 базавых велічынь.
 
«Без правоў ты не маеш рацыю!»
Дабрабыт і спакой у любым грамадстве залежыць ад выканання ўстаноўленых норм кожным грамадзянінам паасобку. Гэта датычыцца і бяспекі дарожнага руху, дзе ўсім удзельнікам неабходна прытрымлівацца ўстаноўленых норм і правіл. Бо нават самае нязначнае адступленне ад іх можа прывесці да непапраўнага. У дадзеным выпадку гаворка ідзе пра тых, хто насуперак закону садзіцца за руль, не маючы пасведчання кіроўцы і не задумваючыся аб наступствах сваіх дзеянняў. Адны пазбаўлены вадзіцельскага пасведчання, іншыя зусім яго не атрымлівалі. За што ж можна пазбавіцца правоў? Адказ лагічны: за парушэнні правілаў дарожнага руху, за грубыя парушэнні, якія могуць прывесці да ДТЗ з сур'ёзнымі наступствамі. Гэта перш за ўсё кіраванне транспартам у стане алкагольнага або наркатычнага ап'янення, неаднаразовае парушэнне хуткаснага рэжыму, парушэнне правілаў абгону і манеўравання, пакіданне месца дарожна-транспартнага здарэння. Бяспраўныя вадзіцелі грашаць і тым, што ў шэрагу выпадкаў дазваляюць сабе сесці за руль у нецвярозым стане. Паездкі бяспраўніка нярэдка заканчваюцца аварыямі з гібеллю і траўмаваннем людзей. Часцяком, сядаючы ў машыну, людзі ведаюць, што кіроўца не мае праў. І замест таго, каб прадухіліць такую паездку, падвяргаюць сваё жыццё небяспецы.
Згодна з артыкулам 18.19 Кодэкса аб адміністрацыйных правапарушэннях, за кіраванне транспартным сродкам, не маючы вадзіцельскага пасведчання, прадугледжана адказнасць у выглядзе штрафу ў памеры ад 5 да 20 базавых велічынь. За тыя ж дзеянні, учыненыя паўторна на працягу года, штраф складзе ад 20 да 50 базавых велічынь. Некаторыя бяспраўнік ўжо пасля вынясення прысуду суда, якім іх на пэўны тэрмін пазбаўляюць права кіравання транспартнымі сродкамі, лічаць незазорным зноў сесці за руль. У выпадку, калі іх зловяць, яны разлічваюць адкараскацца адміністрацыйным спагнаннем. Але шмат хто не ведае, што за невыкананне прысуду суда аб пазбаўленні права кіравання такіх парушальнікаў прыцягваюць да крымінальнай адказнасці ў адпаведнасці з артыкулам 417 Крымінальнага кодэкса і караюць штрафам або арыштам на тэрмін да шасці месяцаў.
Улічваючы актуальнасць праблем, якiя ствараюць бяспраўнікі, Дзяржаўтаінспекцыя 31 сакавіка праводзіць Адзіны дзень бяспекі дарожнага руху пад дэвізам: «Без правоў ты не маеш рацыю!».
8 сакавіка
Зіхатлівыя святлом вочы, ззяючые ўсмешками твары адразу выдавалі захапленне і ўдзячнасць за аказаную ўвагу дзяўчатам і жанчынам, якім восьмага сакавіка пашчасціла быць спыненым на вул. Прытыцкага ў г.п. Карэлічы супрацоўнікамі ДАІ. Пры выглядзе прыгожа апранутых міліцыянтаў большасць разумела, што ў гэты выдатны вясновы дзень іх хочуць павіншаваць. Чакання супрацоўнікі Дзяржаўтаінспекцыі апраўдалі. Яны наўмысна спынялі транспартныя сродкі з вадзіцелямі і пасажыркамі, якія адзначаюць сваё свята - Дзень жанчын. У адрас дам гучалі віншаванні, пажаданні і ніхто з спыненых супрацоўнікамі ДАІ дзяўчат не вярнуліся ў свае аўтамабілі без кветак.
 
 
Група па барацьбе з эканамічнымі злачынствамі
Кароткі нарыс гісторыі стварэння і развіцця службы барацьбы з карупцыяй і эканамічнымі злачынствамі.

Пасля грамадзянскай вайны і фарміравання на тэрыторыі Беларусі штатнага апарата рабоча-сялянскай міліцыі ёй адводзілася немалаважная роля ў ахове «эканамічнага здабытку рэспублікі», што замацавана адпаведнымі палажэннямі.

Так, загадам № 20 Галоўнага ўпраўлення рабоча-сялянскай міліцыі Сацыялістычнай Савецкай Рэспублікі Беларусь (С.С.Р.Б.) ад 30 лістапада 1920 г. абвяшчаюць становішча і структуру рэспубліканскай міліцыі. Адным з яе аддзелаў з'яўляўся аддзел прамысловай міліцыі, кіраваўшы «ахову ўсей нацыяналізаванай маёмасці С.С.Р.Б., акрамя чыгуначных шляхоў і збудаванняў воднага транспарту». Гэта першая штатная служба ў структуры рабоча-сялянскай міліцыі Беларусі, якая паслужыла правобразам аддзела БХСС.

10 ліпеня 1934 г. у адпаведнасці з пастановай ЦВК СССР утвораны агульнасаюзны Народны камісарыят унутраных спраў СССР, кампетэнцыя якога ахоплівала дзяржаўную бяспеку, грамадскі парадак, пажарную, памежную і ўнутраную ахову, запіс актаў грамадзянскага стану, а таксама кіраванне папраўча-працоўнымі лагерамі і працоўнымі селішчамі . У ліку чатырох прыярытэтных задач, якія ўскладаліся на НКВД СССР згодна п.2 пастановы аб яго адукацыі, значылася ахова грамадскай (сацыялістычнай) уласнасці.

16 сакавіка 1937 г. загадам НКВД СССР № 00118 у складзе Галоўнага ўпраўлення рабоча-сялянскай міліцыі НКУС утвораны аддзел па барацьбе з крадзяжамі сацыялістычнай уласнасці і спекуляцыяй (ОБХСС). На новую службу ўскладалася барацьба з крадзяжамі сацыялістычнай уласнасці і спекуляцыяй ў сістэмах дзяржгандлю, спажывецкай і інваліднай кааперацыі, нарыхтоўчых арганізацый, ашчадных кас, а таксама барацьба з фальшываманецтвам і аператыўнае кіраўніцтва камендантамі нарыхтоўчых пунктаў сістэмы «Закупзерне». Да пачатку дзеяння службы БХСС барацьба з эканамічнымі злачынствамі ў найбольш канцэнтраваным выглядзе засяроджвалася ў трох розных аддзелах НКВД - сакрэтна-палітычным (СПО) і эканамічным (ЭКА) кіравання дзяржаўнай бяспекі (УГБ) і крымінальнага вышуку УРКМ. У апаратах крымінальнага вышуку ў цэнтры і на месцах дзейнічалі аддзялення па барацьбе з крадзяжамі сацыялістычнай уласнасці і спекуляцыяй, аб'ём працы якіх быў абмежаваны. Найбольш складаныя або «рэзанансныя» злачынства вялі вышэйназваныя аддзелы УГБ.

Адзінкі захавўшыхся архіўных дакументаў дазволілі аднавіць толькі прыкладную структуру аддзела БХСС НКУС БССР і размеркаванне функцый паміж яго аддзяленнямі ў перадваенны час. Так, згодна з зацверджаным 27 снежня 1940 г. спісу асабістага складу НКВД БССР на ваенны час аддзел БХСС складаўся з 4 аддзяленняў і следчай групы. Першае аддзяленне займалася барацьбой са спекуляцыяй, другое - з крадзяжамі ў дзяржгандлі і спажыўкааперацыі, трэцяе - у мясцовай і лёгкай прамысловасці, інваліднай кааперацыі, забеспячэнскіх і збытавых арганізацыях, чацвёртае - з крадзяжамі ў сельскай гаспадарцы, нарыхтоўчых арганізацыях і барацьбой з фальшываманетчыкамі.

Падчас Вялікай айчыннай вайны служба БХСС актыўна ўдзельнічала ў арганізацыі забеспячэння фронту і абароннай прамысловасці, нармальнай дзейнасці галін народнай гаспадаркі, у цесным узаемадзеянні з грамадскасцю вяла напружаную барацьбу з крадзяжамі харчовых картак, ажыццяўляла кантроль за правiльнасцю iх ўліку і выдачы, перарывала спекуляцыю імі. Супрацоўнікі БХСС дапамагалі арганізаванай эвакуацыі насельніцтва, прамысловых прадпрыемстваў, калгаснай маёмасці, а таксама прымалі непасрэдны ўдзел у баявых аперацыях супраць нямецка-фашысцкіх захопнікаў.

Варта адзначыць, што ўсе пасляваенныя начальнікі аддзела БХСС МУС БССР (якія кіравалі службай па 1975 г.) ваявалі на франтах Вялікай Айчыннай вайны, у партызанскіх фарміраваннях і злучэннях або забяспечвалі грамадскі парадак у тыле.

На падставе Закона СССР ад 15 сакавіка 1946 г. НКВД СССР стаў называцца МУС СССР. Аналагічныя пераўтварэнні адбыліся і ў саюзных рэспубліках.

Найважнейшым органам МУС БССР з'яўлялася ўпраўленне міліцыі (у склад РОЗУМ ўваходзіў і аддзел па барацьбе з крадзяжамі сацыялістычнай уласнасці і спекуляцыяй), якім вызначаліся асноўныя напрамкі, формы, метады і сродкі барацьбы са злачыннасцю.Яно ажыццяўляла агульнае кіраўніцтва дзейнасцю ўсіх службаў міліцыі рэспублікі, кантралявала працу перыферыйных органаў, распрацоўвала статуты, палажэнні, загады і інструкцыі па пытаннях працы, кіравала службовай падрыхтоўкай супрацоўнікаў. У першыя пасляваенныя гады адным з найважнейшых напрамкаў работы міліцыі з'яўлялася ахова дзяржаўнай уласнасці.

Загадам МУС БССР ад 2 чэрвеня 1947 г. № 00130 у складзе ОБХСС ўпраўлення міліцыі МУС створана два новых аддзялення па кіраўніцтву перыферыйнымі органамі міліцыі па лініях барацьбы з крадзяжамі дзяржаўнай і грамадскай маёмасці. Першае аддзяленне (умоўна названае усходнім) займалася аддзяленнямі БХСС УМВД БССР Віцебскай, Гомельскай, Магілёўскай, Бабруйскай, Палескай, Полацкай, Мінскай абласцей і горада Мінска. Другое аддзяленне (заходняе) кіравала дзейнасцю апаратаў БХСС УМВД Пінскай, Брэсцкай, Гродзенскай, Баранавіцкай і Маладзечанскай абласцей.

На створанае раней трэцяе аддзяленне ўскладалася арганізацыя барацьбы са спекуляцыяй, фальшываманецтвам, крадзяжамі сацыялістычнай уласнасці ў прамысловасці, сельскай гаспадарцы, на базах «Закупзерне», на пятае - вядзенне следчых спраў па фактах крадзяжоў. Кожны супрацоўнік аддзялення меў строга вызначаныя службовыя абавязкі, у адпаведнасці з тэрытарыяльным прынцыпам ажыццяўляў кантроль за дзейнасцю апаратаў БХСС ў гарадах і раёнах па ўсіх лініях барацьбы з крадзяжамі сацыялістычнай уласнасці, нёс персанальную адказнасць за стан работы службаў БХСС свайго рэгіёну.

У аддзеле БХСС УМ МУС БССР меліся і іншыя службы, ўліковая група займалася зборам і аналізам фактаў крадзяжоў дзяржаўнай і грамадскай маёмасці, а ў даведачным ўліку засяроджваліся дадзеныя аб дзейнасці ўсіх апаратаў БХСС, уключаючы раённыя аддзелы і аддзялення ўнутраных спраў.

Аднак, як паказала практыка, вылучэнне двух перыферыйных аддзяленняў у аддзеле БХСС «не садзейнічала ўзмацненню працы па барацьбе з крадзяжамі і спекуляцыяй». І ўжо ў студзені 1948 гады сцвярджаецца новая структура аддзела БХСС УМ МУС БССР.Замест існуючых аддзяленняў было створана пяць новых, якія ажыццяўлялі работу па галіноваму прынцыпу. У прыватнасці:

1-ае аддзяленне - арганізацыя і правядзенне барацьбы з крадзяжамі і растратамі ў сістэме гандлёвых арганізацый і спажыўкааперацыі, барацьба са спекуляцыяй, самагонаварэння, фальшываманетчыкамі і валютчыкамі;

2-ое - барацьба з крадзяжамі і растратамі ў сістэмах Міністэрства нарыхтовак ( «Закупзерне», «Заготсмот», «Белплодагароднина» і інш.), Міністэрстве сельскай гаспадаркі (калгасы, саўгасы, МТС), лесараспрацоўчых і лесоторговые арганізацыі;

3-е - аб'екты харчовай, мяса-малочнай, смакавай і лёгкай прамысловасці;

4-ое - усе астатнія прамысловыя аб'екты, будаўнічыя арганізацыі, фінансавыя ўстановы, промкооперация і іншыя арганізацыі і ведамствы;

5-ае - ажыццяўляла следства па крымінальных справах.

Шосты структурнай адзінкай ОБХСС з'яўлялася ўлікова-кантрольная група.

Ажыццёўленыя ў 1948 году змены ў арганізацыі працы апаратаў БХСС, якія сталі будавацца па лінейна-галіноваму прынцыпу, былі першай значнай перабудовай службы.

У наступныя дзесяцігоддзі далейшае развіццё атрымала дзейнасць па ахове дзяржаўнай і грамадскай уласнасці. Павышаную ўвагу да дадзенага ўчастку працы было абумоўлена тэмпамі эканамічнага і сацыяльнага развіцця рэспублікі. Так, калі ў 1970 годзе валавы прадукт складаў 23 млрд руб., То ў 1980 годзе - як 44 млрд, у 1985 годзе - 58 млрд. Аднак супярэчлівыя тэндэнцыі ў эканоміцы спрыялі з’яўленню ў народнай гаспадарцы рэспублікі розных негатыўных з'яў.

У 1972 году выходзіць пастанова Бюро ЦК КПБ аб недахопах у дзейнасці апаратаў БХСС рэспублікі. Падкрэслівалася, што барацьбе з крадзяжамі ня былі ўласцівы аператыўнасць і наступальнасць, адзначалася шмат недахопаў у дзейнасці службы БХСС па барацьбе з крадзяжамі, асабліва замаскіраванымі, хабарніцтвам, спекуляцыяй і іншымі злачынствамі, а таксама ў прафілактычнай рабоце.

У наступным апараты БХСС актывізавалі барацьбу з замаскіраванымі крадзяжамі. Ствараліся групы эканамічнага аналізу, якія вывучалі фінансава-гаспадарчую дзейнасць прадпрыемстваў і арганізацый для выяўлення прычын і ўмоў, якія садзейнічалі крадзяжу і разбазарванню народнага багацця. Такое падраздзяленне было створана ў 1974 годзе ў ОБХСС УУС Брэсцкага аблвыканкама. У 1977 годзе ў ОБХСС УУС Мінгарвыканкама ствараецца група аператыўна-эканамічнага аналізу.

У сакавіку 1971 года  калегія МУС, прааналізаваўшы працу мінскай міліцыі, адзначыла сур'ёзныя хібы. Было прынята рашэнне аб умацаванні кваліфікаванымі кадрамі як аддзела БХСС г.Мінска, так раённых падраздзяленняў горада. Да пачатку 80-х гадоў такая работа праведзена па ўсёй рэспубліцы.

У 1986-1991 гг. дзейнасць міліцыі па супрацьдзеянні эканамічнай злачыннасці набыла небывалую вастрыню. Працэс пераходу да рынку прывёў да таго, што эканоміка апынулася ў крызісе, парушаліся дагаворныя сувязі паміж прадпрыемствамі і пастаўшчыкамі, аслабла працоўная і грамадская дысцыпліна. Адсутнасць належнага прававога рэгулявання новых эканамічных адносін у фінансава-крэдытнай і падатковай сістэмах, сферах знешнеэканамічнай дзейнасці і гандлю, на валютным рынку, а таксама ў ходзе раздзяржаўлення і прыватызацыі спрыялі росту крадзяжоў і спекуляцый. У гэты перыяд дзейнасць службы была накіравана на прафілактыку злачынстваў у новых эканамічных структурах - малых і сумесных прадпрыемствах, фондах, канцэрнах і асацыяцыях.

У пачатку 90-х гадоў, калі востра паўстала пытанне аб стварэнні прававога падмурка суверэннай Беларускай дзяржавы, высокія патрабаванні былі прад'яўленыя да органаў міліцыі, да іх дзейнасці па забеспячэнні правапарадку. Адным з істотных крокаў з'явілася прыняцце Закона БССР «Аб міліцыі», у якім былі сфармуляваны асноўныя задачы міліцыі, яе структура, прававое становішча, гарантыі сацыяльнай абароны супрацоўнікаў.

5 чэрвеня 1991 г. выдадзены загад МУС № 64 «Аб мерах па выкананні пастановы Савета Міністраў БССР ад 30 мая 1991 г. № 214", якім ўсталёўвалася трохзвенная сістэма кіравання міліцыяй у Беларусі: апарат МУС - падраздзялення УУС аблвыканкамаў і ГУУС Мінгарвыканкама - АУС выканкамаў гарадскіх, раённых Саветаў дэпутатаў.

У структуры цэнтральнага апарата МУС ўтваралася Галоўнае ўпраўленне крымінальнай міліцыі, у склад якога ўвайшло кіраванне БХСС, якую 25 чэрвеня 1991 г. перайменаваны ва ўпраўленне па барацьбе з эканамічнай злачыннасцю.

Фактычна з пачатку 90-х гадоў для службы БЭЗ пачаўся якасна новы перыяд дзейнасці, які характарызуецца выяўленнем прынцыпова новых злачынстваў супраць уласнасці і парадку ажыццяўлення эканамічнай дзейнасці. На змену ветэранам прыйшла моладзь - не менш таленавітая і адказная, здольная думаць і прымаць рашэнні, дамагацца поспеху.

Гэта пацвярджаецца вынікамі работы па выяўленні злачынстваў у сферы эканомікі і фінансаў. У першай палове 90-х гадоў накіраванасць намаганняў службы вызначалася аб'ектыўнымі ўмовамі. Ад яе патрабавалася павышаць сваю эфектыўнасць па ўсіх напрамках, традыцыйна даручаюць службе БХСС-БЭЗ. Як следства, калі ў 1992-м годзе выяўлена 11.504 эканамічных злачынстваў, то ў 1993-м - 14400, у 1994-м - 17.884 злачынстваў. Актыўнасць такой працы дасягнула свайго піку ў 1995-1997-м гадах, калі колькасць выяўленых у эканоміцы злачынстваў перавысіла 20 тысяч (у 1996-м - 22.283). Паказальным з'яўляецца тое, што за названы перыяд штатная колькасць службы БЭЗ скарацілася на 6%.

Менавіта ў гэты перыяд значная ўвага стала надавацца праблемам карупцыі, крадзяжам, якія выконваюцца службовымі асобамі, а таксама звязанымі з імі негатыўнымі тэндэнцыямі ў канкрэтных галінах і сферах дзейнасці, а таксама на прадпрыемствах і ва ўстановах. Як следства, паступова падраздзялення БЭЗ пераарыентаваліся на выяўленне так званых «сацыяльна значных», «рэзанансных» злачынстваў, а таксама злачынстваў, якiя наносяць значную матэрыяльную шкоду, г.зн. цяжкіх і асабліва цяжкіх, асабліва ў фінансава-крэдытнай сістэме, паліўна-энергетычным і аграпрамысловым комплексах, сферах прадпрымальніцтва, звароту падакцызных тавараў і замежнай валюты.

З мэтай павышэння эфектыўнасці працы, распрацавана новая штатная структура службы і праведзена яе рэарганізацыя - скарочана колькасць тэрытарыяльных падраздзяленняў БЭЗ і створаны абласныя падраздзялення па барацьбе з эканамічнымі злачынствамі ў стратэгічных галінах эканомікі, якія з 1 студзеня 2006 года пачалі сваю працу вынікі якой па цяперашні час аказваюць істотны ўплыў на крымінагеннае становішча па лініі эканамічнай злачыннасці ў Рэспубліцы Беларусь.

За мінулы перыяд 2017 года па лініі барацьбы з эканамічнымі злачынствамі на тэрыторыі Карэліцкага раёна выяўлена 3 злачынствы. З іх: што кваліфікуюцца па ч.3 арт. 211 КК Рэспублікі Беларусь - 1, на падставе ч. 1 арт. 427 КК РБ - 2 злачынства.

УВАГА! Новыя грашовыя знакі!
Дэнамінацыя - змена намінальнага кошта грошай. Звычайна выяўляецца ў «выдаленні» некаторай колькасці нулёў са старых купюр і выпуску ў абарачэнне новых грошай меншага наміналу. Часта неабходнасць у правядзенні дэнамінацыі ўзнікае пасля гіперінфляцыі з мэтай спрашчэння разлікаў.
Дэнамінацыя беларускага рубля за яго адносна кароткую гісторыю адбывалася ўжо двойчы. У далёкім 1992 годзе ў Беларусі з'явіліся новыя грошы - усім вядомыя «зайчыкі», «вавёрачкі», «зубры» ... Праўда, пакуль новыя купюры друкаваліся, адбылася моцная інфляцыя, у выніку цэны моцна выраслі, і намінал новых банкнот вырашылі павялічыць, у думках дадаўшы 1 нуль да лічбы на банкноце.
Праз два гады адбылася першая дэнамінацыя беларускага рубля - дэнамінацыя 1994. З купюр прыбралі нуль, якога па сутнасці ніколі не было, і адказным чынам пералічылі кошты на тавары і паслугі.
Усяго праз 5 гадоў беларусы сталі мільянерамі - да 1999 годзе ў звароце ўжо знаходзілася купюра наміналам 5 млн. рублёў. Было прынята рашэнне аб другой дэнамінацыі, і ў 2000 год краіна ўвайшла з новымі грашыма, пазбаўленымі яшчэ трох нулёў. І вось нядаўна надышоў крызісны 2011 год. Рубель абясцэніўся ў 3 разы, інфляцыя за адзін год перавысіла 108%. Нацыянальны банк выпусціў у абарачэнне купюру наміналам 200 000 рублёў.
4 лістапада 2015 года Указам Прэзідэнта №450 прынята рашэнне аб правядзенні дэнамінацыі нацыянальнай валюты.
Указам устанаўліваецца, што 1 беларускі рубель узору 2009 гады роўны 100 беларускім капейкам ўзору 2000 года.
Як паведаміў Нацбанк, дэнамінацыя будзе праведзена шляхам замены банкнот, якія знаходзяцца ў звароце, у суадносінах 10 000 беларускіх рублёў у грашовых знаках узору 2000 года да 1 беларускага рубля ў грашовых знаках узору 2009 года. Гэта значыць, самы нізкі намінал банкноты, які дзейнічае ў цяперашні час, - 100 рублёў - будзе заменены на самы нізкі намінал новага грашовага шэрагу - 1 капейку.
Усяго з 1 ліпеня 2016 года ў зварот будуць выпушчаныя сем наміналаў банкнот - 5, 10, 20, 50, 100, 200 і 500 рублёў, і восем наміналаў манет - 1, 2, 5, 10, 20 і 50 капеек, а таксама 1 і 2 рублі.
Агульная канцэпцыя дызайну новых банкнот адпавядае дэвізу «Мая краіна - Беларусь». Кожная банкнота прысвечана адной з абласцей Беларусі і Мінску. Адпаведнасць вобласці намінале банкнот вызначана ў алфавітным парадку.
Малюнак банкноты наміналам 5 рублёў прысвечана Брэсцкай вобласці, 10 рублёў - Віцебскай вобласці, 20 рублёў - Гомельскай вобласці, 50 рублёў - Гродзенскай вобласці, 100 рублёў - Мінскай вобласці, 200 рублёў - Магілёўскай вобласці, 500 рублёў - г. Мінску. У дызайне новых банкнот узору 2009 года захавана пераемнасць адносна банкнот  ўзору 2000 года ў частцы выкарыстання малюнкаў помнікаў архітэктуры і горадабудаўніцтва.
Так, на банкноце наміналам 5 рублёў у фокусе змяшчаецца выява Камянецкай вежы. На абароце - тэма славянскіх паселішчаў на тэрыторыі краіны.
10 - Тэма банкноты - асветніцтва і кнігадрукаванне.
20 - Тэма - духоўнасць.
50 - Тэма - мастацтва.
100 - Тэма - тэатр і народная творчасць.
200 - Тэма - рамяства і горадабудаўніцтва.
500 рублёў - Тэма - літаратура.
На аверсе (адным баку) ўведзенных ў абарачэнне разменных (цыркуляцыйных) манет намаляваны Дзяржаўны герб Беларусі, на рэверсе (адваротным баку) - лічбавыя абазначэнні наміналаў манет.
Ўвядзенне манет свечыць аб высокай ўпэўненасці уладаў у тым, што рубель будзе стабільным, а інфляцыя будзе паступова зніжацца. З'яўленне манет можа паспрыяць паскарэнню абароту грошай у эканоміцы і прывесці да павелічэння продажаў на асобных сегментах рынку.
Чакаецца, што Пад 1 ліпеня 2016 года ў звароце будзе знаходзіцца каля 600 млн. грашовых знакаў узору 2000 года. Для іх замены спатрэбіцца ўсяго 80 млн. банкнот новага намінальнага шэрагу і 400 млн. манет.
Гэта азначае, што значна скароцяцца выдаткі на транспарціроўку, пералік, захоўванне, дастаўку грошай да спажыўца. Тэрмін службы манеты складае ад 10 да 15 гадоў, тэрмін службы разменнай банкноты дробнага наміналу - ад 6 да 12 месяцаў.
Да 1 ліпеня 2016 года адзіным законным плацежным сродкам для ажыццяўлення наяўных разлікаў будуць змешчаныя ў цяперашні час у звароце банкноты ўзору 2000 года.
З 1 ліпеня па 31 снежня 2016 года ўключна банкноты ўзору 2000 года, а таксама банкноты і манеты узору 2009 года будуць знаходзіцца ў паралельным звароце і з'яўляцца абавязковымі да прыёму пры ажыццяўленні ўсіх відаў плацяжоў усімі суб'ектамі гаспадарання без абмежаванняў.
На працягу наступных пяці гадоў - з 1 студзеня 2017 года па 31 снежня 2021 года ўключна - будзе вырабляцца абмен грашовых знакаў узору 2000 года на грашовыя знакі ўзору 2009 года ў любой суме без абмежаванняў і без спагнання камісійнага ўзнагароджання.
Пры гэтым абмяняць старыя грашовыя знакі на новыя можна будзе:
- з 1 студзеня 2017 года па 31 снежня 2019 года ўключна - у Нацбанку, банках і нябанкаўскіх крэдытна-фінансавых арганізацыях Беларусі;
- з 1 ліпеня 2020 года па 31 снежня 2021 года ўключна - у Нацбанку.
З 1 студзеня 2022 года грашовыя знакі узору 2000 года будуць лічыцца несапраўднымі.
Рашэнне аб дэнамінацыі беларускага рубля прынята з мэтай удасканалення грашовага звароту, спрашчэння ўліку і разлікаў, падтрымання аптымальнага купюрного будынкі грашовай масы, значнага скарачэння дзяржаўных выдаткаў на абслугоўванне наяўнага грашовага звароту.
Працэс дэнамінацыі носіць тэхнічны характар і не паўплывае на пакупніцкую здольнасць беларускага рубля, курс нацыянальнай валюты ў адносінах да замежных валют, а таксама фактычна склаўся ўзровень інфляцыі.
Цэны на тавары і паслугі з 1 ліпеня 2016 года будуць пералічаныя з улікам абранага маштабу дэнамінацыі - 01:10 000. Іншымі словамі, калі да дэнамінацыі які-небудзь тавар каштаваў, да прыкладу, 100 000 рублёў, то пасля дэнамінацыі яго кошт складзе 10 рублёў .Пры гэтым, каб пакупнікам было лягчэй адаптавацца да такіх змяненняў, на час паралельнага звароту старых і новых грашовых знакаў, гэта значыць у перыяд з 1 ліпеня па 31 снежня 2016 года, усе суб'екты гаспадарання абавязаныя будуць паказваць дзва кошты - стары і новы.
Па аналагічным прынцыпе пры правядзенні дэнамінацыі будуць пералічаныя зарплаты, пенсіі, стыпендыі, рэшткі грашовых сродкаў на банкаўскіх рахунках, балансы прадпрыемстваў і ўстаноў і т. д.
Рэгулятар адзначае, што падрыхтоўка да правядзення дэнамінацыі заняла досыць працяглы перыяд. Новыя грашовыя знакі былі вырабленыя па замове Нацыянальнага банка яшчэ ў 2008 годзе. Аднак тады ў сувязі з сусветным эканамічным крызісам і, як следства, пагаршэннем эканамічнай сітуацыі ў нашай краіне правядзенне дэнамінацыі было адкладзена, а вырабленыя грашовыя знакі - перададзеныя ў Цэнтральнае сховішча Нацыянальнага банка.
З улікам часу вырабу новыя беларускія рублі маюць пэўныя асаблівасці. У прыватнасці, на якія выпускаюцца ў абарачэнне банкнотах узору 2009 года размешчана факсіміле подпісу які займаў на той момант пасаду старшыні праўлення Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь П.П. Пракаповіча. Акрамя таго, на новай банкноце наміналам 50 рублёў размешчаны надпіс «пяцьдзесят», якая не адпавядае дзеючым у цяперашні час правілах беларускай арфаграфіі. У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2008 года №420-З "Аб правілах беларускай арфаграфіі пунктуацыі» гэтае слова павінна пісацца праз літару "я" ў другім складзе - «пяцьдзясят».
Пры ажыццяўленні наступных заказаў на выраб новых банкнот Нацыянальны банк абяцае неадпаведнасці ліквідаваць.
Адначасова з вырабам новых грашовых знакаў былі аддрукаваныя прафілактычныя плакаты «Ведай свае грошы», якія Нацыянальным банкам будзе аддадзены АУС.
У сувязі з маючай адбыцца дэнамінацыяй не выключана магчымасць здзяйснення злачынстваў як рознага роду махлярстваў па абмене старых купюр на новыя, так і фальшываманецтва.
Так аналізуючы дадзены кірунак службовай дзейнасці, хацелася б прывесці найбольш тыповыя віды злачынстваў: а гэта выкарыстанне ашуканцамі ў разліках і абмена грашовых сродкаў купюры замежных дзяржаў вонкава падобныя з выгляду меншых па намінальным кошце або выведзеныя з грашовага звароту і якія не з'яўляюцца плацежным сродкам, частковай падробкі ( змяненнем наміналу, падчыстак, дамалёвак), а таксама выраб з выкарыстаннем каляровых лазерных друкарак падробных купюр ўзору 2009 года з мэтай іх далейшага збыта насельніцтву з надзеяй на недасведчанасць грамадзян.
Даведачна: 2015/01/22 Гродзенскім міжраённым аддзелам Следчага камітэта Рэспублікі Беларусь ўзбуджаная крымінальная справа па прыкметах злачынства, прадугледжанага ч.2 арт.209 КК Рэспублікі Беларусь (махлярства) па факце таго, што 2015/01/10 двое неўстаноўленых асоб, знаходзячыся ў памяшканні СТАА «Карона »па вул. Горкага, 91 у г. Гродна, пры набыцці зімовых куртак прад'явілі жыхару г. Гродна ў якасці аплаты дзве купюры наміналам 500 Еўра з прыкметамі падробкі. Паводле заключэння эксперта дадзеныя грашовыя знакі з'яўляюцца доларамі Афрыканскай краіны Зімбабвэ і маюць прыкметы частковай падробкі, а менавіта змены назвы замежнай валюты даляры на ЕЎРА.
Вось у гэтым разрэзе органамі ўнутраных спраў будзе праводзіцца прафілактычная работа.
Па-ранейшаму можна вылучыць шэраг фактараў спрыяюць фальшываманецтву:
Можна вылучыць шэраг фактараў, якія спрыяюць фальшываманецтву ў Рэспубліцы Беларусь:
- працоўная міграцыя насельніцтва;
- існаванне нелегальнага рынку замежнай валюты;
- прагрэс паліграфічнага абсталявання і даступнасць капіравальна-размнажальнай тэхнікі.
недастатковая дасведчанасць большасці грамадзян, у тым ліку і асоб, якія ажыццяўляюць прыём наяўнасці аб знешнім выглядзе грашовых банкнот ўзору 2009 года.
У Рэспубліцы Беларусь фальшываманецтва з'яўляецца крымінальна каральным дзеяннем і аднесена да катэгорыі цяжкіх злачынстваў. Крымінальная адказнасць за выраб, захоўванне з мэтай збыту або збыт падробак прадугледжана ў артыкуле 221 Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь у выглядзе абмежавання волі на тэрмін ад 2 да 5 гадоў або пазбаўлення волі ад 2 да 15 гадоў з канфіскацыяй маёмасці або без канфіскацыі.

Аддзел аховы правапарадка і прафілактыкі
Улётка "Дом без гвалту"
Улётка "Гвалт у сям'і"
Улётка "НЕ ХОЧАШЬ пацярпелых - паспяшайся добраахвотна здацца!"
Улётка "Не дай сябе адурманіць"
Улётка "Пэнсіянэры, будзьце больш уважлівы!"
Улётка "Дзеці па-за дома"
Улётка ІСН
Улётка "не заставацца абыякавым!"
Улётка "простыя правілы бяспечных паводзін"
Улётка "Cпайс - падманлівая бяспека!"
Улётка - Пра шкоду ўжывання «насвая»
Улётка - "Беражыся махляра!"
З 27 чэрвеня па 26 ліпеня гэтага года супрацоўнікамі Карэліцкага РАУС праводзяцца мерапрыемствы накіраваныя на процідзеянне і распаўсюджванне наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў і іх аналагаў, а таксама недапушчэнні дзеянняў сэксуальнага характару ў дачыненні да дзяцей і моладзі.
Звяртаем вашу ўвагу, што крымінальная адказнасць за спажыванне і незаконны абарот наркатычных сродкаў і псіхатропных рэчываў прадугледжана КК РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУЬ арт. 328 Незаконны абарот наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх прэкурсораў і аналагаў.
1. Незаконныя без мэты збыту выраб, перапрацоўка, набыццё, захоўванне, перавозка або перасылка наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў або іх прэкурсораў або аналагаў -наказывается абмежаваньнем волі на тэрмін да пяці гадоў або пазбаўленнем волі на тэрмін ад двух да пяці гадоў.
2. Незаконныя з мэтай збыту выраб, перапрацоўка, набыццё, захоўванне, перавозка або перасылка або незаконны збыт наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў або іх прэкурсораў або аналагаў - караецца пазбаўленнем волі на тэрмін ад пяці да васьмі гадоў з канфіскацыяй маёмасці або без канфіскацыі.
3. Дзеянні, прадугледжаныя часткай 2 гэтага артыкула, учыненыя групай асоб, або службовай асобай з выкарыстаннем сваіх службовых паўнамоцтваў, альбо асобай, якая раней учынiла злачынствы, прадугледжаныя гэтым артыкулам, артыкулам 327, 329 або 331 гэтага Кодэкса, альбо ў дачыненні да наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх аналагаў ў буйным памеры, альбо ў дачыненні да асабліва небяспечных наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, або збыт наркатычных сродкаў, псіхатропных рэчываў, іх прэкурсораў або аналагаў на тэрыторыі Беларусі заснаваў ня адукацыі, арганізацыі аховы здароўя, вайсковай часткі, папраўчай установы, арыштнага дома, у месцах утрымання пад вартай або ў месцы правядзення масавых мерапрыемстваў -наказываются пазбаўленнем волі на тэрмін ад васьмі да трынаццаці гадоў з канфіскацыяй маёмасці або без канфіскацыі.
4. Дзеянні, прадугледжаныя часткамі другой або трэцяй гэтага артыкула, учыненыя арганізаванай групай, - караецца пазбаўленнем волі на тэрмін ад дзесяці да пятнаццаці гадоў з канфіскацыяй маёмасці або без канфіскацыі.
Заўвага. Асоба, якая добраахвотна здала наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі і актыўна спрыяе выяўленню або спыненню злачынства, звязанага з незаконным абаротам гэтых сродкаў, рэчываў, выкрыцці асобаў, якія іх учынілі, выяўлення маёмасці, здабытай злачынным шляхам, вызваляецца ад крымінальнай адказнасці за дадзенае злачынства.
Ў выпадку выяўлення фактаў незаконнага распаўсюджвання і ўжывання наркатычных сродкаў І псiхатропных рэчываў ЗВЯРТАЦЦА У ГНиПТЛ Карэліцкага РАУС ПА ТЭЛЕФОНАХ: 2-04-62, 2-14-42, альбо 102.

 «У сувязі з частымі фактамі нелегальнага абароту алкагольнай прадукцыі, ростам злачынстваў і правапарушэнняў, якія здзяйсняюцца на глебе п'янства, фактаў незаконнага абароту наркатычных сродкаў, у дзяжурнай часці палка патрульна-паставой службы міліцыі УУС Гродзенскага аблвыканкама створана і кругласутачна працуе «гарачая лінія» 8- 0152-797333, патэлефанаваўшы на якую Вы можаце паведаміць пра факты незаконнага абароту алкагольнай прадукцыі, наркатычных сродкаў, наяўнасці жылых памяшканняў з рэпутацыяй «прытон», пра грамадзянамі, якія вядуць асацыяльны лад. Ананімнасць гарантуецца. Таксама згаданую інфармацыю можна паведаміць у аддзел унутраных спраў Карэліцкага райвыканкама па тэл. 2-14-42, 2-15-42 альбо па тэл. 102.
 
Увага - уладальнік грамадзянскай зброі!
20 студзеня 2017 года прыняты Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь № 21 «Аб змяненні Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь", якім ажыццёўлена карэкціроўка Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. № 200 "Аб адміністрацыйных працэдурах, што ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян» .
У адпаведнасці з падпунктам 1.92 пункта 1 Указа ўнесена дапаўненне ў пункт 21.4 Пераліку адміністрацыйных працэдур, што ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян, зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. № 200, згодна з якім для ажыццяўлення адміністрацыйнай працэдуры па прадаўжэнню тэрміну дзеяння дазволу на захоўванне і нашэнне грамадзянскай зброі грамадзянам Рэспублікі Беларусь, замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларус ь, неабходна прадастаўляць медыцынскую даведку аб стане здароўя.
Дадзеная норма ўступае ў сілу з 26 красавіка 2016 года і ўведзена з мэтай своечасовага выяўлення і прыняцця мер па ануляванні дазволаў і канфіскацыі зброі ў уладальнікаў пры з'яўленні захворванняў і фізічных недахопаў, наяўнасць якіх з'яўляецца супрацьпаказаннем да яго валоданні.
Гэтак жа хацелася нагадаць, што падставай для захоўвання грамадзянскай зброi i боепрыпасаў з'яўляецца атрыманае ў органах унутраных спраў адпаведнага дазволу на захоўванне або захоўванне i нашэнне зброі. Грамадзянам забараняецца захоўваць і выкарыстоўваць знойдзеную альбо перададзеную ім зброю, ўласнікамі якой яны не з'яўляюцца. Такая зброя падлягае неадкладнай здачы ў органы ўнутраных спраў.
Інфармацыю аб зброі, боепрыпасах, выбуховых рэчывах і прыладах, якія захоўваюцца незаконна, Вы можаце паведаміць па тэлефонах 21542, 21442 або 102.
Асобы, якія добраахвотна (у тым ліку і па прапанове ўладаў) здалі зброю і боепрыпасы, вызваляюцца ад крымінальнай адказнасці.

АРСЕНАЛ
У перыяд з 08.00 03 красавіка да 20.00 07 красавіка 2017 года на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь пройдзе асноўны этап аператыўна-прафілактычнай спецыяльнага комплекснага мерапрыемства "Арсенал", мэта якога - вывядзенне з нелегальнага абароту зброі, боепрыпасаў, выбуховых прылад, і выбуховых рэчываў, а таксама выяўлення і спынення правапарушэнняў і злачынстваў з іх выкарыстаннем.
Многія грамадзяне не задумваюцца аб тым, што захоўваюць па месцы жыхарства бескарысную, але небяспечную для жыцця зброю, якая можа з'явіцца прычынай непапраўнай памылкі, у выніку якой хтосьці можа пазбавіцца жыцця. Настойліва рэкамендуем ўсім уладальнікам зброі ўсталяваць па месцы захоўвання зброі сродкі ахоўнай сігналізацыі з вывадам сігналу трывога на пульт аховы.
У рамках «Арсенала» будзе ажыццяўляцца праверка выканання правілаў захоўвання зброі яго ўладальнікамі і выяўлення сярод іх асоб, якія маюць супрацьпаказанні да далейшага валодання.
Нагадваем, што санкцыяй артыкула 23.71. адміністрацыйнага кодэкса Рэспублікі Беларусь «Незаконныя дзеянні ў дачыненні да паляўнічай агнястрэльнай гладкаствольнай зброі» цягнуць накладанне штрафу ў памеры ад дзесяці да трыццаці базавых велічынь з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння або без канфіскацыі альбо пазбаўленне спецыяльнага права з канфіскацыяй прадмета адміністрацыйнага правапарушэння або без канфіскацыі, а артыкула 295 Крымінальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь «Незаконныя дзеянні ў дачыненні да агнястрэльнай зброі, боепрыпасаў і выбуховых рэчываў» редусмотрено пакаранне аж да пазбаўлення волі тэрмінам да дванаццаці гадоў з канфіскацыяй маёмасці. Асобы, якія добраахвотна здалі незаконную зброю і боепрыпасы ў органы ўнутраных спраў, вызваляюцца ад крымінальнай і адказнасці.
Просьба да грамадзян, якія валодаюць інфармацыяй аб незаконным захоўванні зброі, паведаміць у міліцыю па тэлефоне 102 або па тэлефонах гарачай лініі "Бывай зброя!» - 21442, 21542. Ананімнасць гарантаваная. Не заставайцеся абыякавымі!